Leasevergelijker.nl Blog

Nieuwsbrief LeaseVergelijker februari

Grote stijging bezoekersaantallen voor LeaseVergelijker.nl

Steeds meer mensen weten hun weg naar Leasevergelijker.nl te vinden. Dat blijkt uit de groeiende aantallen gebruikers. We zijn trots te melden dat in 2019 maar liefst 1.030.000 mensen de website bezochten! Dit houdt een stijging in van 175% ten opzichte van 2018, waarin 589.508 mensen onze website bezochten. Ook werden er in 2019 meer vergelijkingen uitgevoerd dan in 2018 – dit aantal steeg met 154%. Hiervan komt circa 85% voor private lease en 15% voor zakelijke lease. Kortom: mooie resultaten, voor ons én voor jou!

De meest gezochte modellen op LeaseVergelijker.nl
In de eerste negen maanden van 2019 zocht de zakelijke leaserijder het meest naar:
1. Tesla Model 3 (De Beste Nieuwkomer 2020, Automobiel Management)
2. Volkswagen Polo (Zakenauto van het Jaar 2020, Automobiel Management)
3. Mercedes A-klasse

In de categorie ‘private lease’ werd het meest gezocht op:
1. Peugeot 108
2. Volkswagen Polo
3. Toyota Aygo

Wij zijn natuurlijk erg blij dat onze site steeds meer gebruikt wordt. Dit jaar borduren we voort op deze mooie resultaten.

LeaseVergelijker meest gezochte leaseauto's

Het belang van video bij een auto-aankoop

Video speelt een steeds grotere rol bij het aankoopproces van een auto, blijkt uit onderzoek van Google en TNS naar het gedrag van autokopers wereldwijd. Als autobedrijf kun je handig op deze trend inspelen. Wilbert Philippo, directeur van LeaseVergelijker, legt uit hoe.

“Mensen lezen steeds minder en kijken steeds meer video, waardoor er een verschuiving plaatsvindt van contentmarketing naar videomarketing”, zegt Wilbert. “Het inzetten van video kan op verschillende manieren. Je kunt een campagne wereldwijd uitrollen, maar video inzetten kan ook veel eenvoudiger, met één-op-één-boodschappen. Zo kun je als autoverkoper met je mobiele telefoon een korte video opnemen van een bepaalde auto om een klant meer inzicht te geven in het model.”

Google weet alles
Dat video zo’n belangrijk marketinginstrument is geworden, komt mede omdat Google een enorme hoeveelheid data en informatie bezit over mensen die video’s bekijken. “Deze schat aan data biedt leasemaatschappijen en autobedrijven een uitgelezen kans om de juiste content op het juiste moment bij de juiste persoon te krijgen”, legt Wilbert uit. “Naast de mogelijkheden om mensen gericht te targeten, is een tweede voordeel van video dat adverteren via dit medium op dit moment nog redelijk goedkoop is. Dat komt omdat er veel advertentieruimte beschikbaar is; per dag wordt er een miljard uur video bekeken op YouTube. Ook bij LeaseVergelijker spelen we in op deze trend: binnenkort krijgen leasemaatschappijen de mogelijkheid om bij elke leaseaanbieding een YouTube-video aan te leveren.”

Meer lezen over video en autoverkoop? Lees het artikel dat Wilbert publiceerde op LinkedIn.

Samenwerking met AutoRAI.nl en ING

Sinds kort werkt LeaseVergelijker samen met ING en AutoRAI.nl. Beide bedrijven verwijzen klanten en bezoekers van hun website naar LeaseVergelijker.nl.

“ING benaderde ons in de loop van 2019 voor een samenwerking”, vertelt Shercinio Ware, Operational Manager bij LeaseVergelijker. “De bank wil haar klanten meer services aanbieden dan alleen bankieren, zoals hulp bij het vinden van een zakelijke leaseauto. Zo zijn ze bij LeaseVergelijker –  de grootste autolease-portal – uitgekomen. Wij zijn natuurlijk heel trots dat een mooie organisatie als ING haar zakelijke klanten naar LeaseVergelijker doorverwijst!”

LeaseVergelijker op ING.nl
Stijging bezoekersaantallen

Ook de samenwerking met AutoRAI.nl is een mooie aanwinst. “AutoRAI.nl verwijst bezoekers voor zowel private als zakelijk leasen naar LeaseVergelijker”, zegt Shercinio. “Op hun website staat veel informatie over nieuwe modellen. Met een directe link naar onze website geven ze bezoekers de gelegenheid om de auto’s waarover ze schrijven meteen te vergelijken. De samenwerking is zo’n succes dat LeaseVergelijker nu ook wordt vermeld op hun dochtersite ZERauto.nl.”

Win-win voor alle partijen
De overeenkomst met de twee partijen werpt direct zijn vruchten af. “Wij zien sinds de start van de samenwerking een stijging van enkele duizenden bezoekers per maand”, geeft Shercinio aan. “Dat is leuk voor LeaseVergelijker, maar vooral heel goed nieuws voor de leasemaatschappijen die op onze site staan. Zij profiteren immers van een groter bereik. Een win-win situatie dus!”

LeaseVergelijker op AutoRAI.nl

De vergelijker: man versus vrouw

De zoektocht: forums & reviews versus sociaal netwerk
Al bij het zoeken naar informatie over de nieuwe bolide worden de eerste verschillen zichtbaar. Zo raadplegen mannen het liefst websites, video’s en autoforums, en zoeken ze rijtesten en prestatierapporten op om tot hun keuze te komen. Vrouwen blijven liever dichtbij huis en winnen vooral informatie in binnen hun eigen sociale netwerk.

Het keuzeproces: praktisch & betrouwbaar versus snel & groot
Ook bij hun keuzeproces laten mannen en vrouwen zich leiden door andere factoren. Vrouwen nemen over het algemeen langer de tijd om een definitieve keuze te maken. Ze kiezen vaak voor een praktische, duurzame, veilige en betrouwbare, meestal kleinere auto. Snelheid en technische specificaties zijn voor hen over het algemeen minder belangrijk, terwijl deze aspecten voor mannen juist een grote meerwaarde vormen. Daarbij kiezen mannen doorgaans voor een grotere auto.

Het merk: Volkswagen versus PeugeotLeaseVergelijker voorkeuren man en vrouw automerken

Ook hebben mannen en vrouwen een andere voorkeur als het gaat om automerken. Onze data laten zien dat mannen het liefst een Volkswagen leasen, gevolgd door een Peugeot en een Opel. Bij vrouwen staat Peugeot op één, Volkswagen op twee en op de derde plek Toyota. Ook de mate van loyaliteit aan het automerk verschilt. Mannen zijn niet erg trouw aan één merk; vrouwen daarentegen zijn een stuk loyaler en houden vaak vast aan het merk van hun voorkeur.

Overeenkomsten

Zijn er dan helemaal geen overeenkomsten tussen de twee geslachten? Toch wel. Zowel mannen als vrouwen baseren hun uiteindelijke keuze op het product in combinatie met de prijs. Ook kijken beiden eerst naar de kwaliteit van de auto en dan naar het merk. Verder letten ze allebei op de kilometerstand, het onderhoud en de garantie bij de aanschaf van een auto, en zien ze het design als het minst belangrijke aspect.

Shercinio Ware
Nach oben